EINAR

Satan va långa dagar jag har..
aja

For ut till Einar förut, var lite pirrigt eftersom de va första gången själv, men gick sååå bra.
Han var lite fjantig i början för det blåste och vi red i paddocken och hästarna går i hage där så dom sprang omkring som dårar, men påengång jag kortade tyglarna och började jobba han så slappnade han av och gick jättefint, är skiitnöjd. Men skrittade och travade bara idag, ska jobba mycket på traven att han inte får tappa formen när han kommer fram i trav..
Frös inte äns, glömt dedär att när man jobbar en häst ordentligt så är de svettigt ;-)
sen mockade jag, (både åt han och en annan häst), sopade, städade i skåpet, gjorde ren krubban och vattenhinken sen tog jag med mig ett bar svarta skydd med ludd och 10 schabraker. (ligger typ 4skydd kvar i stallet och typ 20 schabrak, som ska tvättas!!)

Sen kom mamma, vi for på ica maxi och köpte en jättefin pläd, lila förståss till vardagsrummet, sen en ny tvättkorg.
For hem sen och började tvätta schabraken och skydden, gick ut på en promenad medans med sakko och kom precis in igen, nu ska vi gå ner ännu gång och ta ut dom sista schabraken ur tvättmaskin, sen blir det teori pluggande och desperate housevifes.

Kommentarer
Postat av: jennie

sv; okej du få krya :)

njaa inte så bra här, jag har halsfluss så kan typ inte snacka xD

vad har du gjort idag? =)

2009-11-03 @ 20:26:48
URL: http://denjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0