HELGEN

Fredags, vi alla träffades på skolan o tog närvaro, sen gick vi till sidsjön där vi hade lekar, asroliga faktiskt, va med på typ alla förutom 3.. Vår klass va fett bra, förutom att vi vägrade va med på 2.. synd annars hade vi nog haft bra chans o vinna.
ehm sen for ja o carro ner till stan, mötte ante o blatte pontus.. vi va på kulturmagasinet HUH?
sen tog ja o carro bussen till birsta, där carro bjöd på en sån här bamse glass på glassbaren, göttt!
sen drog vi på hööks, köpte schabrak & benlindor till hennes häst Sanvilla.
Tog bussen hem till mig , ja gick ut med sakko en sväng, sen åkte ja med pappa o köpte pizza, haha även pizzagubben där han typ älskar mej eller nå :P brukar få gratis o saker där. IAf så ville jag ha bernesås (stavas?) till pizzan så när ja fick pizzan så hade han gjort ett hjärta av såsen ;> haha sööttt.
sen satt han o prata med oss typ i en kvart om allt mellan  himmel o jord.
Tog med mej pizza till carro med som hon fick åka, sen åkte vi till farmor med pappa o sen hämtade vi berit
o sen for vi till carros häst. Satte på henne ny sakerna och sen red vi i paddocken, först carro o sen jag, gick sådär, hon va inte sitt rätta jag enligt carro.  HAH även mina byxor försvann i stallet, allstå omklädningsrummet.. dom va verkligen borta helt jä'vla sjukt mina älsklingsbyxor :'( haha så ja fick ta carros byxor så hon gick i trosorna, vilken kompis jag har va?;)
sen for vi hem till carro o fixade oss sen tog vi moppen till bommen där vi va ett taq. sen for vi till statoil o ja köpte lypsyl<3
Sen for vi hem till timmie o kollade på film, sen drog alla vi 3 hem till carro o såg film sen gick vi o la oss vid 3 i carros säng.. så låg timmie i mitten.
Vid halv 5 hade ja fortfarande inte somnat, o timmie snarkade, jag hade hans arbåge i revbenen o ja låg med halva mej utanför.Så tog mitt pick&pack o la mig på soffan o somnade på 2 sekunder =p haha

Lördag, klev upp vid 11 och fikade o såg på tv, sen fixade vi oså, for till travet vid ett med carros föräldrar, när vi kom dit så sa conny åt oss o spela =P så vi spelade på alla lopp, (vann inget:()
va där o sprang runt, patte va även med oss, o järvsö fax fan va fin han är, huuua ba rös när ja såg han=D
Sen skulle vi åka hem efter  11e loppet, så gick vi vid banan o ja höll koll på enhäst som sprang längst fram, helt plötsligt så ramlar han ihop, o ba ligger där o sprattlar med benen sen slutar han rör på sig =(
han dog stackarn.. troligen brustet blodkärl, jag började nästan grina jag, tårar i ögonen fick ja iaf, så jävla hemskt o ba se han ligga där, o kusk helvetet som körde han ba tog av tränset o sulkyn som inget hade hänt o gick därifrån, om de va jag som hade kört så hade ja legat o kramat hästen o grinat ihjäl mej.
Fyfan, jävla kuskhelvete som fick hästen o springa så han dog.. hästen sprang så jävla mkt att han dog liksom.
travsporten är fan inte bra eller, dom flesta ha hästarna ba för att dra in pengar, tro inte de är många som ha dom för att dom tkr det är kul, helt jävla fucked up.
Aja, ja o carro mådde asdåligt på vägen hem iaf, ja mådde illa efter att hästen dött o ont i magen ;/
När vi kom hem till carro så tog vi moppen till stallet, fixade henne jättefiin, hon blänkte sen iaf ;) hähä
sen red carro lite, jag hedde ut bommar som hon fick springa över,
sen tvinga ja carro o hoppa ett litet hinder med na, för hon ha aldrig hoppat med na förut så.
De gick as bra, hon hade världens finaste hoppteknik!
Sen fick ja rida, hoppade högre än carro.. Gick asbra i traven. Sen skulle ja galoppera över ett hinder som va typ 70 kanske... så rusade hon mot hindret o ja fick inte stopp på na, så snubblade hon med bakhovarna emot bommen o ja tappar balansen o ramlar av :P fast gör inte illa mej.. haha ba på näsan =( osså sträckte ja nacken.
men ja hoppade upp igen iaf o hoppade  samma hinder igen i galopp, då gick de asbra =)
ehm sen for vi hem till carro igen, o sen till bommen där de va folk. Vid halv 12 sjussade carro mej till stugan, då gosade ja med sakko o såg på teve sen somnade jag 1.

Söndag, vaknade 11, klev upp o såg på teve sen for vi hem, då fikade jag oså, sen for vi o tränade.
O sen for ja till stallet, ny stallet då Hälloms ridstall, elin visade vart allt va oså, sen körde vi med kaggson bort till kvarsätt med..
sen for ja hem o åt o nu sitte rja här o ja orkar inte skriva nå mer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0