SNÖ SNÖ SNÖ =(

Efter jag hade sett klar wallander filmen (som förövrigt var braa!) vandrade jag bort till carro och välkomnades av sandra som kramade mig, haah konstigt att ungar gillar mig?
iaf så skrev vi ett tränings shcema för einar, nu när han ska börjas ridas igen, det blir nog bra det där :)

vid fem tiden åkte jag till einar, fixade allt i stallet först en på med utrustning och alla reflexer o allt och red i skogen bort till paddocken, red lite lösgörande med honom, gick super bra i skritten men i traven ville han inte alls, hedde upp huvudet och ville inte alls gå i form och nacken neråt, nejnej så ja fick ett utbrott på både mig själv och honom haha, hoppas ingen hörde mig :p
men gick faktiskt bättre efter utbrottet.
sen red vi hemåt, lite trav osånt då med, trodde han skulle vara helt crazy eftersom han har stått ett tag nu men gick bra, pigg dock=) men han var försiktig då han inte har fått nå snösulor så samlades de ju snö i hovarna så han vart typ 5cm längre än vad han är ;-) haha.

sprayade på liniment på han, stretchade han och lindande ben sen for jag hem.
hemma vid åtta då åt ja en macka sen duschade =)
ligger i sängen nu, heelt slut.. ska lösa lite korsord och glutta lite i teoriboken, imorgon äre skola heela dagen>,< fy fasiken.


Kommentarer
Postat av: pernilla

hur fan stretchar man en häst?

2009-12-17 @ 03:18:24
URL: http://thechapter.blogg.se/
Postat av: nathalie

hahahahha :') vadå tror du att det ine gå och stretchar en häst?:p jaa... lite svårt och beskriva men man tar benet och drar det framåt, sätter sig på huk och liksom väntar tills hästen slappnar av riktigt, sen kan man göra det bakåt oxå, samma med bakbena=)

2009-12-17 @ 11:06:57
URL: http://nattsii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0