HELDAG I STALLET

For till stallet vid typ halv 12, mötte upp de lilla äcklet linn och surrade på, mockade o grejja sen stog jag och kollade på henne när hon mockade åt gayjen i 45minuter (y) sällan.
Eh sen kom annika gayjens ägare då, linn surrade på med henne sen kom dom fram till att jag skulle provrida Gayjen :) och det gjorde jag med, uuurmysig häst, pigg och alert preciss om jag vill att det ska vara.
Skrittade och travade bara med han och han gick superfint i form med mig så allt kändes skitbra:) Förutom att han skyggade flera gånger men Annika sa att det gör han jämt så lika bra o vänja sig.
Nämen får se, ska pröva rida ut med han oxå innan jag bestämmer mig, ska nog pröva Manne oxå och sen har jag en islandhäst med som jag ska provrida..
men jag menar om jag vekrkligen sskaffar mig en häst på halvfoder och när jag måste vara i stallet vill jag ha något och jobba med, inte bara skogsturer liksom.. Så ska verkligen välja noga nu!

Och Annika sa att jag får hopputbilda Gayjen med, sen kanske träningstävla till  våren och det skulle ju vara perfeeekt men som sagt ska fundera lite mer på det :)
Longerade kaggson med i typ 20minuter, han var superpigg och ville mest bara trava.

For och körde sedan med pappa i skönsmon, tränade på o backa som jag gör varje gång nu så det sitter tills nästa körlektion på körskolan.
Men nu väntar jag på att mamma ska komma hem med kina mat sen blire nog mysa ner sig i sängen :) skola imorgon :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0