LÅÅÅNG DAG

imorse så hade jag 2 promenader, Akko och Fia sen med Jenta och Mojjsen, gick så bra så.
Efter fikat så hade jag 4an, gick så bra, dom var grymt dukitiga!!
Sen 5an.. som ja bara fått gått med en gång tidigare, det är  det värsta rummet.
Men var bara Sally och Cesar där idag, men gick otroligt bra, cesar bråkade bara en gång med mig.. och med det menas bita i kopplet, bita i armen osv, gaanska irreterande, men han la av när ja sa åt han så duktigt av han :D
Han är bara sååå söt, han förstår inte heller att han gör fel, för han vet liksom inget annat, han tro att bus de får man göra hela tiden och vart som helst.. Aja :)
Hade 3an oxå (småhundarna) och dom kunde verkligen inte uppföra sig, helt uppihejsan oliver, yojimbo och milton bråkade heela tiden, skit irreterande när dom inte lyssnar heller.
Sen städade ja, utfodrade och ja det vanliga.

Efter lunch så hade jag samma hundar förutom små hundarna, nu i fyran var det 7 hundar.. Ah jag var ganska förvirrad.. ibland får man ställa sig och räkna så alla är med, haha men ah som sagt SJUKT duktiga, förstår ni att jag går med sju STORA hundar? och dom sköter sig så jävla bra!!! Helt otroliga hundar =) hihi

Hade även Fia, Akko och Beda, dom går ju alltid så bra så :)
Sen började jag och städa.. men han bara städa tre rum sen vart jag inskickad på salongen och badade en hund, blåste halva han men sen kom nina in och gjorde resten och jag klippte tasspälsen på den andra som var där (en kund med 2 hundar)
Men dom vart snygga iaf, börjar bli rikigt  bra på att klippa tasspälsen ;-)
Började städa igen men då sa amelie från för klockan va över fyra ;-) haha vadå ja har inget emot o vara kvar längre?!

For iaf iväg och tränade mage, lår och vader + att jag sprang en kortis.
Surrade på med jon adam och jåjja och sen kom bror och vi hämtade mysis sen till hunddagiset.
Var ju med på en aktiv promenad - koppel och hundmöten, och mysan var såååå duktig!
Tänkte först när vi kom när det var 6 hundar till och mysan började redan då och dra och skälla, men det gick mkt bättre sen!!
Vi gick på led , med typ 2 meters avstånd, mysan ville verkligen inte lyssna i början och skulle bara dit och nosa men sen när hon vart mer avslappnad så lysnsade hon jättefint och hon drog inte alls lika mkt (hundarna fick inte hälsa på varandra)
Ah jättestolt över mysis iaf :D<3 goproppen!
Ska på ännu en promenad nästa tisdag :)

Men nu är jag hemma iaf, heelt slut och ska duscha sen tänkte ja läsa lite och börja se nån ny film :)
annars höres vi på imorgon :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0