dag 06/ Min dag

Började halv åtta imorse, hann städa 2 boxar innan första rummet var fullt så man hann gå en innan frukost.
Efter frukost hade jag tre svängar, med rum sex odh rum sju :) gick huur bra som helst.
Sen skulle ja gå med rum 5, de är valpar i de rummet.. och Zigge en golden har ja noll koll på, han är överallt,busar hela tiden och far och flyger och ja har (trodde jag) prövat allt..
Så fick följa med Amelie ut och se hur hon jobba med dom och sen fick ja pröva
och det funka!!! :)
det är verkligen såå olika man måste jobba på olika grubber.
Sen var de utfodring och lite kloklippning sen lunch :)
Satt mestadels tryckt mot elementet och värmde mig ja med en kopp te, fan allstå va kallt de är!!

På eftermiddagen gick jag med samma som på förmiddagen gick med rum 5 själv denna gång och de gick oxå huur bra som helst :)
städade och klippte klor på musti och elvis sen satt jag i en trekvart och klippte tasspälsen på Sally, hon hade myyyycket tasspäls den damen!
Slutade fyra och for direkt till stallet :-) mockade och gav dom e.m mat sen red vi ut en sväng..
fyfaaaaan va ja frös, ja hade ingen känsel någonstans!!!
For på gymmet efteråt och tränade i långkallingar, mjuksar, tjocktröja + fleece tröja..
tränade i över en timme och svettades inte äns? vart bara härligt varm.
Förstår nu hur mkt ja frös då eller?!?!?!
var hemskt!!!

Men nu ligger ja hemma under mitt älskade duntäcke :) wonderful!
fredag imorgon, wohoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0