backa i 300

Vaknade halv ett och då for ja till ryggis och gick en pw, ja försöökte springa men mina ben är helt döda
sen benpasset igår, höva!
Efter de for jag till stallet och red.
Jämt när vi rider åt statoil hållet (brukar oftast rida ett annat håll) men då blir Aegir helkonstig, ja fattar inte
han vägrar gå, gå sidledes, är spänd osv, ja fattar inte... och det är BARA när jag rider de hållet.
Sen när vi kom in på en grusväg så vägrade han gå, verkligen vägrade han bara vände...
och som sagt mina ben var döda och ja hade noll ork att driva.
Så det vart backa. .back back back, säkert 300m backade vi och fort gick det! Trodde han skulle hamna på
rumpen.
Efter vi backat så gick han tveksamt fram igen..
Prövade lite olika vägar hit och dit men vi kom typ ingenstans så vi fick bara vända och rida tillbaka.
Traven gick inte så bra, han ville inte alls ta den idag...
Samma med galoppen vart  bara bajs.
Tölten var dock superfin!
När vi kom tillbaka till statoil igen så ville han icke gå på vänster sida, utan bara höger, så då satte vi gång och bråkade igen. Han skulle gå på höger sida så var det bara, stog säkert där 15min, och till slut gick han på höger sida, backandes då.. Men iaf!
Sen smörjde ja in sadel och träns och Aegir fick mat sen for jag på gymmet.
Var mage/rygg idag på schema sen 40mins intervall på bandet. Gjort schema för hela veckan, lite annorlunda från va det brukar vara men som sagt, man ska chocka kroppen för att träningen ska ge resultat så :-)
Nu är jag hemma och glottar på tv, ska ta och hoppa in i duschen nu iaf.
Sista filmen igår var faktiskt superbra tycker jag! 4p får den!!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0