crossfit!

Nu har jag gått igenom pluggande ordentligt :-) Förstår en hel del mer nu, är en svår kurs dedäääär... dom kunde ju ha sagt innan att man ska vara jääätttesmart... (känns som en sån kurs...)
Idag hängde ida med och träna med! Wohoo.. Vart ett ben/vad och rump pass först sen 30mins kondtion sen 30mins crossfit. Har aldrig varit på ett sånt pass, men var riiiktigt roligt bra, och jobbigt!
jo..

CrossFit är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet

Träningen är väldigt effektiv och rolig! En central del av CrossFit är att övningarna utförs mot klockan. Antingen ett givet antal övningar så snabbt som möjligt. Eller en given tid under vilken du skall utföra så många rundor du kan av ett visst antal övningar. Detta gör att du hela tiden kan se framsteg och tävla med dig själv eller en kompis. Du får svart på vitt varje pass hur du utvecklas! Det är sällan ett pass är längre än 30min.

Variationen i övningarna är central. Passen varieras med tid och olika övningar: tunga lyft, lätta lyft, kroppsviktsövningar, många eller få antal repetitioner, löpning, rodd, hopp, simning m.m.

Det var riiiiiktigt jobbbigt kan ja lova, ingen vila eller nånting! Mina ben är spagettiiii
Nu har jag stått i duschen i 20 min tror ja, jättefrysen :(:(
ska väl se lite the wire avsnitt ... men dom är sååå långaaaa
och thom sa att säsong 2 var den drygaste säsongen.. roligt, ja som tyckte säsong 1 var dryg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0