dressyrpass!

Idag invigde vi hockeyrinken, som är vår paddock tills den på gården blir klar.
Värmde upp i skritt, serpentiner och volter i skritt, travade även på volten i olika tempon.
Han var lite okoncentrerad i början, eller lat i annat ord..."jaag tycker vi gör såhäääär säger aegir" och
gör på sitt egna lilla vis.
På fyrkantsspåret töltade vi på långsidorna och skritt på kortsidorna, tölten var kanoonfin.
Tog även galoppfattningar på långsidorna.
Sen prövade jag galoppera på volten med, har aldrig gjort det förut då volten jag har ridit på förut
har varit så jäkla liten.
Men var knappt så han orkade.. I vänster varv så gick det någorlunda bra fast fick stå upp i fältsits
men i höger så gick det inte alls.
Så man kanske ska börja sätta upp lite mål med grabben?
Innan snön kommer så ska vi kunna rida i fom på volten i galopp.
Måste nog träna mer galopp med han, det har liksom glömts bort... tränat trav och tölt med galoppen
glöms bort liksom.
Sen är han ganska svag i galoppen, han orkar liksom inte bära upp sig riktigt..
Menmen :-) 45min senare och en riktigt svettig aegir så hoppade jag av och vi gick hem.
Han har fått så jäkla mycket vinterpäls redan!! Gah ser ut som en nallebjörn...
jag viiiiiiiiiiiiilll inte ha vinter :( vill inte vill inte vill inteeeeeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0